برق خودرو

برق خودرو های سبک

برق خودرو

برق خودرو های سبک

برای مشاهده عکس ها با وضوح بهتر روی ان کلیک کرده و دانلود نمایید.
درصورتی که تصاویر کیفیت مناسبی ندارند اطلاع رسانی کنید تا سریعا تصویر با کیفیت بهتری قرار داده شود.

شارژ باتری

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۲۶ ب.ظ

برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

۱-شارژ کند (اهسته)

در این نوع شارژ ، امپر شارژ کمتر از ۳۵A است و نیز در هنگام شارژ نباید دمای الکترولیت از ۴۳ درجه سلسیوس بالاتر رود ( زیرا باعث خرابی صفحات می شود.)

البته بهتر است که جریان شارژ ابتدا به مقدار ۱۰٪ عدد ظرفیت باطری انتخاب شود  تا ولتاژ هر خانه به ۲/۴v برسد، سپس باید امپر شارژ را بتدریج کاهش داد تا در اواخر شارژ به ۵٪ عدد ظرفیت برسد.


نکته ۱: در هنگام شارژ باید ساعت به ساعت ولتاژ خانه ها و غلظت اسید را کنترل نمود. در صورتیکه باطری کاملا شارژ شد باید ولتاژ هر خانه باطری در دمای ۲۷ درجه سلسیوس، ۲/۴ ولت برای یکساعت ثابت باقی  بماند.

نکته ۲: در هنگام شارژ باتری باید از ایجاد جرقه و نزدیک کردن شعله به باطری خودداری نمود.(زیرا گازهای فعال متصاعد شده، ایجاد انفجار میکنند.)

پس از انکه تمام سولفات سرب به اسید تبدیل گردید، عمل شارژ تمام شده و جریان فقط اب موجود در الکترولیت را تجزیه می کند.

نکته ۳: هنگام برداشتن باتری از زیر دستگاه شارژ، ابتدا باید دستگاه را خاموش کرد و سپس کابل های متصل شده به انرا جدا نمود تا از ایجاد جرقه جلوگیری به عمل اید.


۲-شارژ تند(سریع)

در این نوع شارژ ، جریان بیش از ۳۵A است و هیچوقت نباید از ۸۰A بیشتر شود. که در ان باید بتدریج از ۸۰A  (در زمان ۳۰ دقیقه) به ۱۵ A کاهش داد.

نکته ۴: این نوع شارژ به باطری صدمه میزند و عمر باتری را کاهش میدهد.

نکته ۵: زمان دشارژ یک باطری که با شارژ تند شارژ شده از زمان دشارژ یک باطری که با شارژ کند شارژ شده ، کمتر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۴
fff mmm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی