برق خودرو

برق خودرو های سبک

برق خودرو

برق خودرو های سبک

برای مشاهده عکس ها با وضوح بهتر روی ان کلیک کرده و دانلود نمایید.
درصورتی که تصاویر کیفیت مناسبی ندارند اطلاع رسانی کنید تا سریعا تصویر با کیفیت بهتری قرار داده شود.

سوییچ خودرو

جمعه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰ ق.ظ

برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

اکثر سوییچها دارای ۴ ترمینال می باشد که عبارتند از: 


۱- ترمینال برق باتری که با علایم B یا AM یا SW یا ۳۰ و ۱ مشخص میگردد، برق باتری را دریافت میکند و در همه حالتهای سوییچ برق دارد. برق این ترمینال از طریق اتصال کابل باطری که به سلونویید استارتر  توسط یک رشته سیم وصل میشود تامین میگردد.

۲- ترمینال ACC که با علایم ACCیا R مشخص میگردد با گردش سوییچ در مرحله اول برق ترمینال ACC به ترمینال برق باتری متصل شده و برق جهت لوازم برقی مثل رادیو ،فندک و ... ارسال میگردد.

۳-ترمینال IGN  که با علایم IGیا ۱۵ یا ۲ مشخص میگردد با حرکت سوییچ در مرحله دوم برق باتری را به مدار اولیه سیستم جرقه و به کلیه قسمت های دیگر برقی خودرو می رساند و ضمنا در این مرحله چراغهای هشدار پانل کیلومتر روشن میشود.

۴- ترمینال اخری که حالت فنری برای سوییچ دارد با رها کردن کلید سوییچ در موقعیت IGN قرار میگیرد ترمینال ST یا استارت یا ۵۰ میباشد . این ترمینال توسط یک رشته سیم به سولونویید استارتر متصل است و برق بوبینهای انرا تامین میکند.


نکته: بعضی از سوییچ ها دارای ترمینالهای بیشتری می باشند که در این سوییچ ها ترمینال BAT  و ST بیشتری دارد و در بعضی دیگر ترمینال IGN به دو ترمینال IG1 و IG2  تقسیم شده است.

نکته ۲: ترمینال ACC در هنگام استارت برق ندارد.

یکی از متداولترین عیوب سوییچ الکتریکی قطع داخلی ارتباط بین ترمینالهای ان است . بنابراین با استفاده از یک اهم متر و یا یک لامپ ازمایش میتوان صحت پایه ها و یا عدم قطع ارتباط داخلی ترمینالهای انرا به ترتیب زیر ازمایش کرد:

۱- یک سر سیم لامپ ازمایش را به ترمینال ورودی سوییچ  و سر دیگر سیم را به بدنه متصل کنید . از روشن شدن لامپ یا رسیدن جریان به ترمینال ورودی سوییچ اطمینان حاصل نمایید.

۲- کلید سوییچ را در حالت ACC قرار داده اتصالات دو سر سیم لامپ را یکی به ترمینالهای ACC و دیگری را به بدنه برقرار کنید. روشن شدن لامپ نشان دهنده سالم بودن ترمینال مورد نظر است.

۳- ازمایش فوق را برای ترمینالهای IGN و ST تکرار کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی