برق خودرو

برق خودرو های سبک

برق خودرو

برق خودرو های سبک

برای مشاهده عکس ها با وضوح بهتر روی ان کلیک کرده و دانلود نمایید.
درصورتی که تصاویر کیفیت مناسبی ندارند اطلاع رسانی کنید تا سریعا تصویر با کیفیت بهتری قرار داده شود.

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۸تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

۱- وایر ها را از شمع های موتور جدا کنید.

۲- بااستفاده از اچار شمع ، شمع ها را باز کنید.

۳- چینی هریک ازشمع ها را از نظر شکستگی  و ترک بررسی نمایید.

۴- بوسیله برس سیمی یا دستگاه شمع پاک کن الکترودها و بدنه را تمیز کنید.

۵-فاصله هوایی بین الکترود میانی شمع و الکترود بدنه را بوسیله فیلر اندازه گیری کنید.( اندازه فیلر مناسب برای خودروهای کاربراتوری ۰/۷ تا ۰/۸ میلیمتر و برای خودروهای انژکتور ۱ تا ۱/۱ میلیمتر میباشد)

۶- میزان مقاومت هریک از وایرها را بوسیله اهم متر اندازه گیری کنید . درصورتی که مقاومت وایر ها با اندازه استاندارد موجود در کاتالوگ اتومبیل نبود اقدام به تعویض ان نمایید.

۱۵تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

مدار چراغ دنده عقب همانند چراغ ترمز میباشد و فشنگی دنده عقب روی گیربکس قرار دارد .

اگرهردو چراغ دنده عقب روشن نشود فشنگی یا فیوز سوخته است.

اگر یکی از لامپها روشن نشود لامپ سوخته یا سیم ان قطع است.

برای عیب یابی فشنگی کافی است دو سیم ان را بهم وصل نماییم اگر چراغها روشن شد عیب از فشنگی میباشد.

اتوماتیک راهنما سه عدد فیش دارد که پایه x به IGN پایه L  به دسته راهنما و پایه P به چراغ الارم راهنما در پنل متصل میشود. در بعضی از اتوماتیک ها پایه P موجود نیست.

برای عیب یابی به این مطلب مراجعه شود.

85sq . = فیوز اصلی

HAZARD 15A= فیوز فلاشر داخل جعبه فیوز

METER 10 A= فیوز چراغ های راهنما و فشنگی دنده عقب

W= سیم سفید

WL=سیم سفید با خط ابی

WR= سیم سفید با خط قرمز

BY= سیم سیاه با خط زرد

RY= سیم قرمز با خط زرد

GR= سیم سبز با خط قرمز

GB= سیم سبز با خط سیاه

GW= سیم سبز با خط سفید

۱۳تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

۱- اگر راهنمای یکطرف بخوبی کار کند و طرف دیگر اهسته تر بزند ،  عیب از لامپهای ان میباشد که وات لامپها کمتر از وات استاندارد میباشد.

۲- اگرراهنما یکطرف بخوبی کار کند و طرف دیگر تند تند راهنما بزند، عیب از لامپهای ان میباشد که وات انها بیشتر از وات استاندارد برای  یکطرف میباشد.

۳- اگر راهنما هردو طرف تند تند بزند عیب از فلاشر راهنما میباشد .

۴-  اگر راهنما هردوطرف کار نکند عیب یا از فیوز میباشد یا اتومات راهنما.

۵- اگر چراغهای راهنمای یکطرف کامل روشن باشد لامپ یا خیلی دیر چشمک بزند بخاطر سوختن لامپ ان طرف میباشد.

۶- در صورت صاف کردن رول فرمان اگر راهنما قطع نشد عیب ساچمه و خار در مغزی رول میباشد.

۷- در صورت کار نکردن چراغهای ترمز عیب میتواند از فیوز ان باشد و اگر عیب ان برطرف نشد  یا عیب از فشنگی ترمز یا چراغها سوخته  و یا سیم ان قطع شده است.

۸- عیوب فلشر نیز یا از فیوز ان یا اتومات بکار رفته در فلشر میباشد. 

۹- عیوب مدار دنده عقب نیز مانند مدار چراغهای ترمز میباشد.

۱۲تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

۱- در نقشه دزدگیر سیم Siren مربوط به اژیر است.

۲- در نقشه دزدگیر سیم Parking مربوط به راهنما است.

۳ اوانس وزنه ای دلکو در زمان بالا بودن دور موتور فعال میگردد.

۴- علت قرار دادن فیوز در سیم های راهنما این است که از سوختن دزدگیر بر اثر اتصالی لامپ راهنما جلوگیری به عمل اید.

۵- ولتاژ جرقه باید در همه حالات دور موتور یکسان باشد.

۶- جریان برق در الترناتور در سیم پیچ استاتور القا میشود.

۷- تعداد قطبهای روتور پیکان ۱۲ و تعداد شیارهای استاتور ان ۳۶ میباشد.

۸- در کنترل یونیت قفل مرکزی دو رله وجود دارد یکی برای قفل و دیگری برای باز کردن است.

۹- تکیه گاه محور گردان در الترناتور معمولا در هر دوطرف بلبرینگ قرار میگیرد.

۱۰- التراسونیک دزدگیر  دارای سه عدد سیم است یکی جهت برق مثبت و دیگری جهت برق منفی و سیم سوم برای تحریک دزدگیر استفاده میشود .


۱۰تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

رله: یک رله معموله مانند رله بوق

کلید مخفی: برای فعال سازی مدار و قطع مدار( برق باطری از طریق این کلید وارد مدار میشود)

کلید لادری: برای فعال شدن مدار در مواقع باز شدن درب ها

اژیر: یک عدد اژیر برای تولید صدا ( یا بوق اتومبیل)

نکته: برای قطع اژیر حتما باید برق اصلی مدار قطع شود ( برق ورودی به کلید مخفی)

۰۹تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

مدار اولیه ( فشار ضعیف) LOW VOLTAGE

۱- قطب مثبت باطری

۲- امپرمتر

۳- ورودی سوییچ( این ورودی با علایم : B , AM , SW ,1 ,30 مشخص میشود)

۴- خروجی سوییچ( ترمینال جرقه) ( این خروجی با علایم: IG , 2 , 15 مشخص میشود)

۵- ورودی کویل ( این ورودی با علایم : + , 15 , Sw , Coil مشخص میشود)

۶- خروجی کویل ( این خروجی با علایم : - , 1, CB, DIS مشخص میشود )

۷- سیم ولتاژ ضعیف دلکو

۸- داخل دلکو به پلاتین متحرک و خازن

۹- پلاتین ثابت و بدنه دلکو

۱۰- منفی باتری

۰۸تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

این چراغهای علایم همانند چراغ های کوچک خودرو برق خود را از فیوز TAIL ۱۵ امپر میگیرند. این چراغها در پراید ۱/۴ وات میباشند.

R= سیم قرمز 

W= سیم سفید

RB= سیم قرمز با خط ابی

RG= سیم قرمز با خط سبز 

Tail 15 A= فیوز مربوطه 

» یا « = نری و مادگی


۰۸تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

افت ولتاژ مجاز در کویل ۰/۵  ولت است که برای اندازه گیری و کنترل ان باید به شرح زیر عمل کرد: 

یک ولت متر( تا رنج ۱۵ ولت درجه بندی شده باشد) را یکبار بین دو سر باطری قرار داده و در حالیکه هیچ مصرف کننده ای از باطری تغذیه نمیکند، ولتاژ باتری را اندازه گیری کنید. بار دوم ، ولتمتر را بین ورودی کویل و بدنه ببندید و خروجی کویل را به یک سیم فیوز دار ۷/۵ امپری بدنه نمایید . اختلاف دو ولتاژ اندازه گیری شده، نباید از ۰/۵ ولت تجاوز کند. که در صورت بیشتر شدن از این مقدار ممکن است یکی از موارد زیر رخ داده باشد که باید برطرف شود:

۱- شل بودن یا بریدگی سیم ها و بست ها

۲- شل یا کثیف بودن بست های باطری

۰۸تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

قدرت چراغ های کوچک جلو و عقب بین ۶ الی ۱۰ وات میباشد .

چراغهای خطر ( کوچک عقب) در تمام خودرو ها دارای دو کنتاکت میباشد زیرا جهت ترمز نیز استفاده میشود که قدرت چراغهای ترمز ۲۱ وات است .برای تشخیص سیم چراغ ترمز و خطر فیش انها را برق میدهیم هرکدام که پرنور تر بود چراغ ترمز میباشد.


R= سیم قرمز

W= سیم سفید 

RB = سیم قرمز با خط ابی

RG= سیم قرمز با خط سبز 

Tail 15A = فیوز مربوط به چراغهای کوچک

» و « = نری و مادگی

۰۸تیر

 برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

برق چراغ سقف از BAT سوییچ تامین میشود و مستقیما به لامپ متصل است. بنابراین برق منفی قطع و وصل میشود چراغ سقف دو عدد سیم دارد یکی به BAT و دیگری به کلیدهای لای دری وصل میشود .


W= سیم سفید

WR= سیم سفید با خط قرمز 

LG= سیم ابی با خط سبز

RL= سیم قرمز با خط ابی 

Room 10 A= فیوز چراغ سقف و صندوق عقب 

« و » = نری و مادگی