نکاتی در مورد دلکو و کویل
برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.
۱- علت زدن کمپرس به کاربراتور سوخت غنی و خرابی درب دلکو است . غنی شدن سوخت باعث کاهش سرعت سوختن ناشی از کاهش سرعت انتشار شعله میشود و در نتیجه میتواند باعث برگشت شعله به داخل منیفولد هوا وکاربراتور شود . همچنین ، درصورت خرابی درب دلکو ممکن است جرقه به سیلندر در حال مکش نیز انتقال یافته و باعث برگشت احتراق به داخل منیفولد و کاربراتور گردد.
۲- دلیل خال زدن پیاپی ، دهانه پلاتین بخاطر تنظیم نبودن پلاتین و ضعف خازن دلکو میباشد.
۳-اوانس وزنه ای دلکو در زمان بالا بودن دور موتور فعال میگردد.
۴- ظرفیت خازن خودروهای سواری در حدود ۰/۱۵ تا ۰/۲۵ میکروفاراد میباشد.
۵- درصورتی که جرقه ارسالی شمع یک موتور با زدن استارت از الکترود بدنه به الکترود میانی پرش کند نشان دهنده این است که جای مثبت و منفی کویل عوض شده است.
۶- در صورت اوانس اضافی ، دور موتور در زمان استارت کمتر میشود. بخاطر فشار معکوس اعمالی رو پیستون زیاد میشود.
۷- در صورت کم بودن زاویه دوال جرقه اوانس میگردد.
۸-سیم مثبت خازن به منفی کویل متصل میشود.
۹- درصورتیکه دلکو را در خلاف جهت گردش میل دلکو حرکت دهیم دلکو اوانس میگردد.
۱۰- در صورت افزایش زاویه دوال زمان عبور جریان از سیم پیچ اولیه بیشتر شده و فاصله دهانه پلاتین کم میگردد
۱۱-شکل خال زدن پلاتین اگر بصورتی باشد که از کنتاکت منفی کنده شود نشانه ظرفیت پایین خازن و اگر از پلاتین مثبت کنده شود نشانه ظرفیت زیاد خازن است.
۱۲- معمولا زوایه مجموعه یک موتور چهارسیلندر چهارزمانه حدود ۹۰ درجه و زاویه دوال ۵۴ درجه و فیلر ان. حدود ۰/۴۰ میلی متر است.