برق خودرو

برق خودرو های سبک

برق خودرو

برق خودرو های سبک

برای مشاهده عکس ها با وضوح بهتر روی ان کلیک کرده و دانلود نمایید.
درصورتی که تصاویر کیفیت مناسبی ندارند اطلاع رسانی کنید تا سریعا تصویر با کیفیت بهتری قرار داده شود.

طریقه پیاده کردن دینام از روی موتور

سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۵۴ ب.ظ

برای پیوستن به کانال تلگرام اینجا کلیک کنید.

در صورتی که نتوان عیب احتمالی دینام را برطرف نمود باید انرا از روی موتور باز کرد و نسبت به تعمیر ان اقدام نمودکه در اینصورت باید به ترتیب مراحل زیر را انجام داد:

۱- پیچ تنظیم فوقانی را باز کرده و تسمه را خارج کنید.

۲- دو پیچ پایه دینام را باز کرده و انرا از روی موتور پیاده کنید.

۳- دو پیچ بلند روی درپوش ها را باز کنید تا درپوش ها و ارمیچر از بدنه خارج شوند.( قبل از جدا کردن درپوش عقب ، لازم است سیم بالشتک ها را که به زغال مثبت پیچ شده از دریچه کنار ازاد کنید.)

۴- درپوش جلو همراه ارمیچر از بدنه جدا میشود که با باز کردن مهره ارمیچر ، میتوان پولی را همرا با پنکه خنک کن را از روی ارمیچر خارج نمایید.

( برای جدا کردن ارمیچر و درپوش جلو، قبلا رینگی پشت بلبرینگ را از روی ان خارح کنید.)

۵- قطعات جدا شده دینام را در نفت شستشو دهید و با باد کمپرسور خشک کنید.

۶- سیم پیچی بالشتک ها را از نظر پارگی و ساییدگی ، اتصال بدنه و ... کنترل کنید.

۷- سطوح کلکتور را بازدید نمایید، اگر ناصافی در انها مشاهده شود، در هنگام گردش لنگ زده و زغال در سطح لامل ها بالا و پایین پریده و سبب سوزاندن کلکتور خواهد شد.

( برای رفع این عیب، باید بوسیله دستگاه تراش بصورت یکنواخت بار کمی از روی کلکتور بردارید تا بصورت استوانه ای کامل دربیاید. توجه کنید برای رفع این عیب نباید از سوهان یا سمباده استفاده کنید.)

۸- بعد از تراشیدن سطوح کلکتور، توسط یک تیغ اره مناسب، سطح عایق بین کلکتورها را که بالا امده بتراشید تا لبه عایق ها از سطح لامل حدود ۰/۵ mm  پایین تر باشد.( اگر عایق ها بالا باشند ، به زغال گیر میکنند که باعث نوسان انها و ایجاد جرقه در سطح کلکتور خواهد شد.)

۹- زغالها را از نظر شکستگی یا پارگی و سفت نبودن در جازغالی کنترل کنید . در صورتی که کثیف باشند، انها را بوسیله پارچه اغشته به بنزین تمیز کنید.

۱۰- محور ارمیچر را در بوش یا یاتاقان در بوش عقب قرار دهید و لقی انرا کنترل کنید.

درصورت وجود لقی زیاد، باید بوش تعویض شود. که برای تعویض ان ، بوش کهنه را با قلم باریک ، برش داده و با اهرم کردن از داخل تکیه گاه خارج کنید و سپس بوش جدید را به کمک پرس و با فشار یکنواخت جا بزنید.

۱۱- یاتاقان بلبرینگی جلو را با خارج کردن رینگ نگهدارنده یا واشر نگهدارنده ، از روی درپوش جلو خارج کنید و انرا در نفت بشویید. در صورت وجود ساییدگی در بلبرینگ باید تعویض گردد و در غیر اینصورت انرا  گریس کاری نمایید و دوباره در محل خود قرار داده و رینگ یا واشر نگهدارنده انرا نصب کنید.

۱۲- سیم رابط بین دو بالشتک را از نظر متصل بودن و اتصال بدنه نداشتن کنترل کنید.

۱۳- نیروی فنر زغالها را بدقت کنترل کنید.

زیرا در صورت داشتن نیروی بیش از حد باعث استهلاک سریع زغال و کلکتور میشود و اگر از حد لازم کمتر باشد ، باعث نوسان نمودن زغالها و تولید جرقه و ایجاد اتصال ضعیف میشود



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی